مدرسه علمیه طیبات برگزار کرد:

نشست بصیرت افزایی با موضوع "نقش امام خمینی(ره)در پیروزی انقلاب اسلامی و راهبری مقام معظم رهبری در استمرار آن" برگزار شد

نشست بصیرت افزایی

به مناسبت دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همّت بخش تربیتی- فرهنگی "مدرسه علمیّه طیّبات"، نشست بصیرت افزایی با موضوع نقش امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و راهبری مقام معظم رهبری در استمرار آن با حضور استاد ارجمند سرکار خانم قنبری و جمعی از طلاب و همکاران معزّز در روز دوشنبه ۱۵ بهمن برگزار شد.


استاد حوزه و دانشگاه، با تبیین و توضیح موضوع و ذکر خاطره ای ازاوایل انقلاب اسلامی در مورد کتاب کشف الاسرار حضرت امام (ره) بیانات خود را آغاز نمود و با طرح سوالاتی چون "وجوه اشتراک زمان انقلاب و زمان کنونی چیست؟ " یا "بینش و بصیرت را چه کسانی به انسان می دهند؟" بحث را ادامه داد.

در پاسخ به این سوالات ابتدا خاطره ای از زمان جنگ تحمیلی از جوان سیزده ساله ای را مطرح کرده که در زمان اسارت حاضر نشد با خبرنگار زن بی حجاب مصاحبه کند.

سپس ادامه داد از عواملی که به جوان دیروز و امروز بصیرت و بینش می دهد مساجد و اساتید و والدین و دوستان می باشد.

حضرت امام(ره) و به تبع آن مقام معظم رهبری (مد ظله) به جوانان بصیرت دادند، به گونه ای که در اسارت در مقابل دشمن چنان ایستادگی کردند تا جایی که موجب تحسین دشمن گردیدند.

از دستاوردهای این دو رهبر عالیقدر، پرورش مردانی همچون سید حسن نصرالله است که با رهبری طیف زیادی از مسلمانان در مقابل تهاجمات صهیونیسم ایستاده است. همچنین تربیت بانوان عالم و آگاهی است که در کشور خودمان و دیگر کشورها به تبلیغ و فعالیتهای دینی مشغولند و از آرمانهای حضرت امام (ره) دفاع می کنند.
 
استاد محترم در ادامه بحث ضمن بیان احادیثی  به عنایات امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) به انقلاب و امام (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و اذعان داشت که ایشان توجه خاصی به انقلاب دارند و خود این انقلاب را رهبری میکنند لذا دشمنان نخواهند توانست خدشه ای به آن وارد کنند. سپس به ذکر خاطراتی از کتاب میزان الحکمه پرداخته و طلاب را به مطالعه در این زمینه راهنمایی کردند.
در ادامه، جلسه با تشکر طلاب از استاد و مسئولین و ذکر صلوات و دعای فرج به پایان رسید.

Capture

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر